2010. június 7., hétfő

Marlenka




Nagyon szeretem a marlenkát. 2 éve kóstoltam először, azóta kutatok egy jó recept után. Találtam is egyet-kettőt, jónak is tünt. Nekiveselkedtem, megsütöttem. Sem a tésztával, sem a krémmel nem voltam kibékülve. El is keseredtem, hetekig nem is jutott eszembe, mígnem Székesfehérváron meg nem láttam egy ételbárban. Nyomban meg is leptem vele magam, s eszegetés közben támadt a gondolatom, hogy megcsinálom az én marlenkámat. Hiszen van jó mézestészta receptem. Az elhatározásomat tett követte. Ez lett belőle.
Hozzávalók a tésztához:
2 db tojás
2 ek méz
5 dkg vaj
2 ek kakaó
2 mk szódabikarbóna
20 dkg porcukor
40 dkg liszt
Krém:
4 ek liszt
5 dl tej
20 dkg porcukor
1 ráma
A tészta hozzávalóit a liszt kivételével vízgőz fölött összedolgoztam. Amikor kicsit hült, hozzágyúrtam a lisztet. Rugalmas tészta lett.  5 egyenlő részre osztottam majd egyenként kb 25X25-ös négyzetre nyújtottam és megsütöttem őket.
A lisztből és a tejből alapkrémet főztem, jó sűrűre. Amikor kihült habverővel hozzádolgoztam a lágy margarint és a porcukrot. Ezzel a krémmel rétegeztem a kakaós lapokat. A tetejére is jutott krém, csokireszelékkel díszítettem.
Néhány óra kell neki, hogy megpuhuljon.
Ez nem az eredeti marlenka recept, de nagyon hasonlít rá ízvilágában.

11 megjegyzés:

  1. Nagyszerű! Én is imádom a Marlenkát!

    VálaszTörlés
  2. Hú, csodásan néz ki! Én még nem ettem marlenkát, de szerintem kár lenne kihagynom. :)
    A recept szerint nagyon hasonlít a Zsuzsihoz, azt rendszeresen sütöm és nagyon szeretjük, úgyhogy ez is biztos befutó lenne.

    VálaszTörlés
  3. Egyik nagy kedvencem. Imádom. Volt egy időszak, hogy minden nap vettem. Főleg a diós változatát

    VálaszTörlés
  4. És mennyi margarint?

    VálaszTörlés
  5. Pótoltam a hiányosságot!:))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűen néz ki, és biztosan nagyon finom is... meg fogom próbálni, köszi!

    VálaszTörlés
  7. Ó a marlenka, el vagyok veszve! Azonnal küldjél! Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  8. Én még nem is emlékszem rá, hogy hallottam volna róla, de a recepted alapján már az eredetire nem is vagyok kiváncsi. Ez igy tökéltes szerintem, ahogy van. Ügyi vagy, jól összehoztad, s még gusztusos is.

    VálaszTörlés
  9. Isteni finom lett!!! Szombat de. megsütöttem, 3 óra múlva már tökéletesen megpuhult a hűtőben... és ma ebéd utánra csak kisebb elrejtegetés után maradt... :) Nagyon ízlett mindenkinek!!! Sógornőm 3 éves kisfia 2esével ette... Kb. 25 szelet (3x3as) jött ki belőle! Nagyon köszönöm a receptet!!! Tényleg olyan, mint az eredeti!!!
    ui. Az első lap ráégett a sütőlemezre... Elég 6-8 perc egy lap kisütéséhez, és előtte olajozni is kell a sütőlemezt! Ez nem volt feltűntetve, de 4 lappal is kiadós lett, mivel az 1. a kukában végezte! De megérte!!! :)

    VálaszTörlés
  10. Biztosan finom, de ennek a receptnek köze nincs a Marlenkához. Tekerka

    VálaszTörlés