2009. március 30., hétfő

Joghurtos kifli


Azt mondják, pacsirta típus vagyok. Szeretek korán kelni, élvezni a lakás hajnali nyugalmát, a csendet. Nekem találták ki a hűtőben kelesztés ( hibernálás) technikáját. Este bedagasztom, megformázom a tésztát, reggel bedugom a sütőbe és mire a család ébred, már az asztalon illatozik a friss pékárú. Mint legtöbbször, most is Limara receptje ihletett.

Hozzávalók:

2 dl tej

1 kis pohár joghurt

1,5 tk só

2 ek burgonyapehely

csipet aszkorbinsav


0,5 dl olaj

55 dkg BL 80-as liszt

1 tk cukor

2 dkg élesztő.

A szokásos módon gépben tésztát dagasztottam, megkelesztettem, majd 2 nagy kört nyújtottam és egyenként 6-6 cikkre osztottam. A cikkeket felcsavartam és tepsire rakva, letakarva éjszakára a hűtőbe tettem. Reggel hideg sütőben kezdtem sütni, kb 30 perc alatt ropogósra sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése