2010. augusztus 12., csütörtök

Csemege uborka hidegen eltéve

Többféle téli eltevési módját ismerem az uborkának, de ez a legfinomabb és nem mellesleg a legegyszerűbb is. Ropogós marad, szép eleven zöld színű, megfelelően édes és sós. A legnagyobb munka az uborka alapos megmosása, a többit akár a gyerekek is csinálhatják.Anyósomék minden évben ültetnek uborkát, nemcsak savanyításra, hanem eladásra is. Jól jön a csekélyke nyugdíj mellé kiegészítésnek. Ebben az évben azonban nem vették át, nem kellett még 30 ft-ért sem kilója. Szomorú nem? Csodálatos, friss és eladhatatlan. Pár kilótól megszabadítottuk őket.
Hozzávalók 1db  7 dl-es üveghez: 
uborka amennyi belefér ( több vízben átmosva )
2 evőkanál cukor
1 teáskanál só
1/2 dl 10%-os ecet
1 fél fej hagyma karikára vágva
1 babérlevél
1 mokkáskanál koriander
1 mokkáskanál mustármag
1 darabka kapor
késhegynyi szalicil
Elkészítés:
A megmosott üveg aljára tesszük a hagymakarikákat, babérlevelet és elrendezzük benne az apró uborkákat. Ezután rászórjuk a sót, cukrot, koriandert, mustármagot és belerakjuk a babérlevelet. Ráöntjük az ecetet, a tetejére biggyesztjük a szalicilt, majd felöntjük vízzel és szorosan lezárjuk. Utána laza mozdulatokkal összerázzuk az üveget kb 1-2 percig. Ez férfiaknak való művelet.
Ma megkóstoltuk, remek lett.

16 megjegyzés:

  1. Valamikor régen dunsztoltam az ubit, úgy tettem el. Volt olyan, ami nem forrt föl:)!
    Aztán a szomszéd asszonyom elmondta a hideg uborka savanyítást: azóta akármennyit csinálhatok, bármeddig eláll(na)!!!!
    Csöppnyi módosítás nálam: a vízbe keverek kevéske nátrium benzoátot, a szalicilt pedig a celofánra szórom, így zárom le az üveget a fedővel.TUTTI!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki. Télire még sosem tettem el savanyút

    VálaszTörlés
  3. KOszi az otletet,epp keszulok eltenni a masodik rend ubit,ezuttal igy fogom,ez nagyon egyszeru es finom is lehet.

    VálaszTörlés
  4. Az anyukám szokott neem vödröset elrakni, abba vegyesen van minden, de az ubi nem maradt ropogós benne csak finom. Lehet kipróbálom így és én lepem meg vele!:-))

    VálaszTörlés
  5. Szia! Most olvastam valahol, hogy az ubi mosásának a legegyszerűbb módja- mosógépben. Bár előtte mosóportalanítani kell, de azt mondják, jó, egyszerű.
    Annyira egyszerűen írtad le a többit, hogy lehet, hogy meg kéne próbálnom? (amúgy is mosódióval mosok :D:D )
    hm- köszi!

    VálaszTörlés
  6. Hát ez újabban elég "magyaros" mentalitás, szomorú. :(( Gondolom mondanom sem kell, hogy én most úgy 200-250 ft körül veszem kilóját...

    A hideg eltevés jó ötlet. Guszta lett az eredmény. :)

    VálaszTörlés
  7. Valóban szomorú....De az uborkád gyönyörű lett!!

    VálaszTörlés
  8. Üdv!

    Kipróbáltam a receptet, de a családnak még jóvá kellene hagynia, ezért megszeretnénk kóstolni. Mennyi idő kell neki, hogy összeérjenek az ízek?

    VálaszTörlés
  9. MENNYÍ IDEG KELL MIG MEGKÓSTOLNI LEHET .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretném én is kipróbálni, mivel csak a szalicillel eltett savanyúságokat tudom megenni, a többire allergiás vagyok ,,olyan tejízt érzek,,. Kérdésem lenne, hogy nem szokott-e megromlani, s igaz-e hogy az augusztusi uborka a legjobb az eltevésre, és kb. mikor lehet megkóstolni?

      Törlés
  10. mikor érik ez be hány hét múlva lehet fogyasztani?

    VálaszTörlés
  11. mikor lehet enni belőle?

    VálaszTörlés
  12. probabaként csináltam egy uveggel,és párnappal később meg kolstoltam ,hogy sikerult.de nagyon finom sőt,még 10db szemes borsot is tettem belle .edig 30uvegel raktam el ,de még fogok be rakni.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Mónika!

    Mi lehet az oka, hogy pezseg és forr az eltett uborka??

    VálaszTörlés
  14. Ha felforr az uborka több oka is lehet:
    nem megfelelően zártuk le az üveget, kevés a tartósítószer, hozzávalókat nem mostuk meg eléggé, hibás uborka került az üvegbe. Ha az összes eltett uborka forr, a tartósítási eljárás nem volt megfelelő. Cseréljük le a felöntőlevet! Készítsünk újat, forraljuk fel és forrón merjük rá az uborkákra. Légmentesen zárjuk le!
    Természetesen csak akkor próbálkozzunk ezzel, ha a pezsgés megindult, de még nem volt zavaros a felöntőlé.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon tetszik ez a recept. Én a vörös hagyma helyett fokhagymát tennék. A nyári koviubi is nagyon jó ízt kap tőle, persze annak ki szereti.

    VálaszTörlés