2009. szeptember 5., szombat

Zserbó vagy mégsem?


Egy réges-régi újságban volt fellelhető ez a recept, most merészeltem kipróbálni. A valódi zserbótól az különbözteti meg, hogy mákkal és szilvalekvárral készült. Tehát én nem is igazán nevezném zserbónak, ezt a nevet nem kaphatja, nem orozhatja el a diós-baracklekváros testvérétől. Akkor mi legyen a neve? Aki a mákot szenvedélyesen szereti, az süsse meg ezt a finomságot.

Hozzávalók egy közepes tepsihez:

35 dkg liszt

15 dkg margarin

1 tojássárgája

1 mk szódabikarbóna

3 kanál cukor

0,7 dl tejföl

0,3 dl tej

1 dkg élesztő

csipet só

töltelék:

30 dkg cukros darált mák

1 üveg szilvalekvár

Én személy szerint a tészta hozzávalóit belezúdítottam a kenyérsütő üstjébe ami 10 perc alatt megdagasztotta. Jól nyújtható alapot kaptam. 3 egyenlő részre osztottam. Minden lapot vékonyra kinyújtottam, az elsőt a tepsi aljára helyeztem és megkentem a lekvár felével, megszórtam a mák felével. Erre jött a következő lap, a maradék lekvár és mák, végül a harmadik lap. Megszúrkáltam több helyen és előmelegített sütőben 30 perc alatt elkészült. Tetejére csokibevonatot készítettem Katica bevonóból.

10 megjegyzés:

  1. Ez nekem nagyon tetszik, és teljesen mindegy minek nevezzük. Nagyon szeretem a lekvár és mák keverékének együttes izét. Remélem hamar ki fogom próbálni. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Valóban nem zserbó szerintem sem, de ez semmit nem von le az értékéből. A mák a szilvalekvárral varázslatos páros, és igen-igen szépre csináltad! :-) Gratulálok! :-))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű! Van aki készít túrós zserbót is, akkor szeritnem ezt is lehetne mákos zserbónak nevezni, de ez lényegtelen, a lényeg, hogy nagyon fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet, van mák a hűtőmben, és 4 évre visszamenőleg 1-1 üveg házi szilvalekvár is a kamrában. Feltétlen kipróbálom! Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik,kipróbálom,még ha nem is az igazi zserbó!

    VálaszTörlés
  6. A szilvalekvár+mák a flódni alkotórészeire emlékeztet. A férjem rajong a szilvalekváros dolgokért, meg a zserbóért is... biztos finom volt!

    VálaszTörlés
  7. Szia Monika!Mar az elejetol kovetem a blogodat,nagyon szeretem,ugyes vagy,mint mindig;)

    VálaszTörlés
  8. Köszi Edo!
    Hiányoztál már!:))

    VálaszTörlés
  9. Fúrja az oldalamat valami, benéznél hozzám?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük és csak egyszerűen Zsermáknak hívjuk!!! :D

      Üdv: Falcsy

      Törlés