2011. október 9., vasárnap

Csokis pöfeteg



















Nagyon régóta őrizgetem már ezt a receptet, ősrégi, így azt sem tudom kitől származik. Valószínüleg még a netezés előtti időkből való. Sajnálom, hogy nem készítettem el hamarabb, mert rendkívűl egyszerű, ugyanakkor nagyon finom. Állagra kekszes, de ízvilága a brownit idézi.
Hozzávalók kb 25 db-hoz:
10 dkg étcsoki
10 dkg ráma
10 dkg cukor
1 tojás
15 dkg liszt
3 dkg kakaópor
1 teáskanál sütőpor
csipet só
2-3 evőkanál tej
A hempergetéshez: 5-5 dkg kristály és porcukor.
Elkészítés:
A lisztet, kakaóport, sütőport elvegyítjük. A csokit vízgőzön felolvasztjuk és a lisztes keverékhez adjuk.
A rámát habosra keverjük a cukorral és a tojással, majd összegyúrjuk a lisztes keverékkel. Kissé ragacsos lesz a masszánk, ezért folpackba csavarva tegyük a hűtőbe 1-2 órára. Ezalatt megszilárdul. Diónyi gömböket formázunk belőle és először kristálycukorban majd porcukorban megforgatjuk. A porcukorral nem kell spórolni, mindenütt befedje. Előmelegített 180 fokos sütőben 10-12 percig sütjük. Hagyjuk a tepsin kihűlni.

6 megjegyzés:

  1. Nem rég azt hiszem Trollanyu sütötte meg! Nagyon finom tea sütemény!!! Nálad is nagyon guszta lett!!

    VálaszTörlés
  2. Én is csináltam már Nagyon finom.
    Nagyon gusztán néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon guszta :) Egyik kedvenc nálunk is ;)

    VálaszTörlés
  4. Szépek a pöfijeid! Látom ez is hullámszerűen vonul át a blogokon.))

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mónika! A blogjára most találtam rá, sok hasznos receptet, trükköt olvastam. Ezt a "pöfeteget" én is szoktam sütni, igaz, másik (elég hasonló) recept alapján. Csak egy kis kiegészítés, ötlet: a másik recept szerzője javasolja apróra vágott pisztáciával is a porcukor helyett, az is jól működik. De egészen apróra vágott dióval, vagy fahéjas porcukorral is isteni....:))
    Itt olvasható: http://www.msadventuresinitaly.com/blog/2008/11/13/pistachio-and-chocolate-crinkles-cookie-recipe-from-field-guide-to-cookies/
    Üdvözlettel,
    Gabriella

    VálaszTörlés