2012. február 18., szombat

Csőröge





















Idén még nem készült fánk, pedig enélkül nem múlhat el farsangi időszak nálunk. Sok dolgom volt, ezért ezt az egyszerű változatot készítettem el. Az a jó benne, hogy nem lehet elrontani. Mindenki nagyon szereti.
Hozzávalók:
4 tojás sárgája
1 dl tejföl
10 dkg cukor
1/2 sütőpor
kb 30 dkg liszt
Elkészítés:
A tojás sárgákat simára kavarjuk a cukorral és a tejföllel. Ezután hozzáadunk annyi sütőporral elkevert lisztet, hogy rugalmas, nyújtható tésztát kapjunk. 2-3 mm vastagságúra kisodorjuk a tésztát és négyzeteket vagy rombusz alakzatokat vágunk belőle. A közepére egy bevágást ejtünk, majd a négyzet egyik sarkát áthúzzuk rajta. Mérsékelt tüzön, forró olajban mindkét oldalát pirosra sütjük.

4 megjegyzés:

  1. Imádom a csörögét, nagyon guszta lett! Finom baracklekvárral nagyon finom tud lenni!

    VálaszTörlés
  2. De régen nem csináltam...Pedig itt a fánkszezon! Nagyon fincsi lehet! Nekem más receptem van, de ezt is eltettem! Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Szia MONIM!

    Nagyon guszta! Nagyon regota keszitettem, igy toled csorgettem be 2-ot a bendombe. Ugye nem raragszol? Jo lenne 1x fankot is keszitenem mert AZT is nagyon regota keszitettem. Koszi a recit! Puszika: ILDIKO

    VálaszTörlés