2010. október 3., vasárnap

Sajttorta


Azért megfájdult a szívem, amikor a félkilós mascarponét a kosaramba helyeztem. A sütemény azonban kárpótolt, s miközben falatoztunk, már nem is gondoltunk csillagászati árára.
Hozzávalók:
25 dkg keksz ( én vajas kekszet vettem)
12, 5 dkg ráma
15 dkg cukor
50 dkg mascarpone
1 dl tejföl
2 egész tojás
3 tojás sárgája
1 dl tejszín
1 tk vanília kivonat
2 tk étkezési keményítő
Elkészítés:
25 dkg kekszet összetörünk apróra vagy ledaráljuk. A rámát megolvasztjuk és az összetört keksszel eldolgozzuk. A masszát egy kivajazott 24 cm-es tortaforma aljára nyomkodjuk szép egyenletesen. Kb 1 cm vastag lesz. Hűtőbe tesszük, amíg elkészül a töltelék.
A mascarponét, tejfölt, tejszínt, cukrot, tojásokat, keményítőt vaníliát egyszerűen habverővel simára keverjük. Ezt a masszát öntjük a keksz alapra.
A tortaformát kívűlről alufóliával burkoljuk, az alját is. Így belerakjuk egy nagy tepsibe, amibe annyi vizet töltünk, hogy félig érjen a tortaformának. Előmelegített sütőben 55-55 percig sütjük, majd teljesen kíhűtjük. Akár fél napot is a hűtőben tölthet, annál könnyebb szeletelni.

9 megjegyzés:

  1. HUUUUU de jól néz ki ,kérnék egy szeletett ha lehet:):)

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néz ki nagyon szépséges szeletke

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, nem olcsó mulatság a mascarpone, de megéri.
    Csodás letta sütid :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a gőzös sütést ki kell próbáljam! Nagyon fincsi lehetett a torta!:-))

    VálaszTörlés
  5. Na..nem megy a komment:(( Megpróbálom újra: szóval, sajttorta a legszuperebb torta:)) Mascarpone legjobb áron a Lidlben, én ott veszem.

    VálaszTörlés
  6. Imádom én is!
    Egyrészt tényleg olcsóbb a lidl sajt, másrészt próbáld ki legközelebb házi mascarponeval (Anya főztje).
    Én házi tejből készítem itthon a hozzá szükséges lágy túrószerűséget, a család azt mondja, azzal még finomabb (és jelentősen olcsóbb).

    VálaszTörlés
  7. A mascarpone helyettesíthető natúr vajkrémmel, ha nem gond ennyi csalás.

    VálaszTörlés
  8. milyen tejszín kell bele? köszi
    Nóri

    VálaszTörlés