2011. február 6., vasárnap

Szalagos fánk



















Így farsang tájékán nálunk is készül fánk legalább egyszer. Általában úgy készítem, ahogy anyósomtól láttam, bár ő egészen lágyra hagyja a tésztát és nem lesz olyan szép formás a fánk, viszont az állaga utánozhatatlan. Én kicsivel több liszttel dolgozom, egy ici-picit tömörebb, de nem vallottam szégyent még vele anyósom előtt. Most házi baracklekvárral ettük.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
0,5 dl étolaj
csipet só
4 ek porcukor
kevés rum
4 tojás sárgája
Elkészítés:
A langyos tejben , kevés cukorral felfuttatjuk az élesztőt.A lisztbe rakjuk a tojások sárgáját, étolajat, porcukrot, rumot, felfutott élesztőt, csipet sót és hólyagosra dagasztjuk a tésztát. Konyharuhával letakarva duplájára kelesztjük. Ujjnyi vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk. Kicsit hagyjuk kelni még, majd nem túl forró olajban, alacsony hőfokon megsütjük. Mielőtt betesszük az olajba, ujjunkkal egy mélyedést nyomunk bele és azzal a felévle rakjuk előbb sülni. Oldalanként 2 perc bőven elég neki. 

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki,guszta lett nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Jaj de szépek ,fincsi lekvárral:)

    VálaszTörlés
  3. Ennél formásabb, gyönyörűbb formájú fánkokkal én még nem találkoztam. Veszélyes rám az olajban sültek, de elviszem a recepted és meg is sütöm, de biztos nem fogom kibírni, hogy meg ne kóstoljam.
    Csodálatosak lettek. hmmmmmmmmm - óriási nyelések :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek! Egy baráti ölelés vár Rád nálam, ha benézel hozzám!

    VálaszTörlés