2010. január 24., vasárnap

Méteres sütemény





20-25 éve indult hódító útjára a méteres. Csak így röviden, méteres. Sütöttük állandóan, mert finom, kiadós, mutatós. Aztán nálunk igencsak feledésbe merült, mert talán 10 éve már, hogy utoljára sütöttem. Ma lapozgattam a régi , kéziratos szakácskönyvemet és így bukkantam rá. Régen is, most is ugyanazzal a 2 problémával küzdök.
1. A barna tészta középen felpúposodik és szétreped, és kisebb, mint a sárga.
2. A csokimázt irtó nehezen tudom rávarázsolni. egyszóval egyben nézve nem túl szép.
Nevét onnan kapta, hogy a 2 őzgerinc összerakva krémmel, majd egy méter. Persze ez nem igaz, mert ma lemértem és 85 cm lett az eredmény. Tehát az én sütim a 85 cm-es sütemény.:))
Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
30 dkg liszt
1 sütőpor
20 dkg porcukor
2 ek kakaó
1, 5 dl étolaj
1,5 dl langyos víz
Krém:
1 eper pudingpor
2,5 dl tej
1 ráma
20 dkg porcukor
2 ek rum
A tojássárgákat a porcukorral habosra kell keverni, majd apránként hozzáadni az olajat és a vizet. Ekkor bele kell szitálni a sütőporos lisztet, majd aóvatosan beleforgatni a felvert fehérjét.
2 részre kell osztani, az egyikbe kakaót tenni és 2 őzgerinc formába kisütni.
Amikor kisült a gerezdek mentén fel kell vágni a rudakat.
A krémhez a pudingport sűrűre főzzük a tejjel, majd összekeverjük a cukorral habosra kevert rámával.
Váltakozva sorbarakjuk:1 barna tészta, krém, sárga tészta stb.
Amikor elkészült ( én 2 rúdban csinálom ), kívülről is bekenjük krémmel és ráügyeskedjük a csokimázt.
Csokimáz:
20 dkg étcsokit gőz fölött felolvasztunk és a végén belekeverünk 0,8 dl étolajat.

13 megjegyzés:

  1. Hú, ez felénk is menő volt régebben, itt van a számban az íze, most hogy ránéztem. De jó, hogy eszembe juttattad! :-)

    VálaszTörlés
  2. Hú de régen ettem, nekem is a gyerekkorom jut eszembe, nagymamám sokat csinált.
    Jaj ne szerénykedj, nagyon szépre sikerült. :-)
    Ha nem írod le, hogy i kisebb minél...fel se tűnik, mondjuk így se!
    Nekem tetszik! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem a kezdő sütim volt talán! És mennyire szerettem készíteni, most meg neki nem állnék, de miért nem, nem értem. Köszönöm, hogy felidézted!:)

    VálaszTörlés
  4. Talán 2-3 napja jutott éppen az eszembe, hogy milyen régen készítettem. :))) Én két rúdban szoktam, szóval nekem sem lesz méteres. ;)

    VálaszTörlés
  5. Anyukám profin készítette régen a méterest, ma már sem ezt, sem egyebet nem igen süt. Viszont érdekes, hogy én nem próbálkoztam még vele. Egyik oka lehet, hogy 1 db őzgerinc formám van, még ókori kivitelben, fémből. Macerás elmosni. De ha veszek -esetleg- teflonosat, elképzelhető, hogy rászánom magam a 85 centis sütésére. :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem szép.
    Nálunk 3 féle tésztából készül,az egyik puncsoból.A csokis mindig kicsi nálunk is,nem tudom miért.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép! nem látszik a hiba. (Szerintem a kakaó besűríti a masszát, és nem tud úgy nőni mint a sima. Ha van kedved a kísérletezésre, akkor kavard be felesbe őket és ne egyszerre, és a kakaót már eleve számold bele a liszt mennyiségébe, hátha úgy jó lesz)

    VálaszTörlés
  8. Én szilikonos ecsettel kenem a csokibevonatot a sütikre, ezért nem folyik le a külső borítás soha pl. torta oldaláról, de süti tetejére is így kenem...
    Isteni finom, imádom!!!

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörűen néz ki, régen sütöttem már!

    VálaszTörlés
  10. A kakaós tészta részében kell még 1-2 kanál víz, akkor nem fog megrepedni és nem lesz kisebb. Nekem nem ez a receptem van meg, soha nem reped meg és mikor össze van rakva, pont 1 méteres. A tepsitől függ a mérete. Ja és én két féle pudinggal készítem.

    VálaszTörlés
  11. Már régen sütök, főzök, így jöttem rá, hogy a barna tésztánál a titok a kakaóporban van. holland kakaóval nem lesz alacsonyabb a süti, csak a hagyományossal.

    VálaszTörlés
  12. A kakaóhoz kell 2 kanál víz,ez lazítja.Próbáld ki.

    VálaszTörlés