2010. július 12., hétfő

Fokhagymás pecsenye




Leköltöztünk a nyári bázisra, hála megkezdődött a közös pihenés. Nincs is egyéb tennivaló,mint strandolás, pihenés,strandolás..... Étkezési szokásainkat idén erőteljesen befolyásolja a hőség és a rengeteg szúnyog. Gyakorlatilag nem lehet kerti sütögetést tervezni, mert amikor az idő enyhül, akkor előmerészkednek a szunyogok, de nem ám 1-2, hanem csapatostul. Jobb lehetőség nem lévén, a kis konyhámban főzök kora reggel. A húst ebben a formában imádja mindenki nálunk. Az a jó benne, hogy melegen és hidegen is finom, elkészíthető csirkéből, pulykából, sertésből is. Anyósomtól tanultam az elkészítését.
Hozzávalók:
1 kg sertéscomb
2 gerezd fokhagyma
majoranna
1 paradicsom
1 paprika
Így készítem:
A húst apróbb szeletekre vágom, majd kevés olajon fehéredésig sütöm. Akkor hozzáadom a szeletekre vágott paradicsomot, paprikát, fokhagymát. Fűszerezem sóval, borssal és majorannával. Nagyon kevés vizet öntök alá ( kb 2 dl-t), majd kis lángon, fedő alatt puhára párolom és a végén zsírjára pirítom. Rizzsel szoktam tálalni.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet!! :),szeretem a fokhagymás sovány husikat:)

    VálaszTörlés
  2. Nyami! Imádom a fokhagymát, ezt is imádnám :)

    VálaszTörlés
  3. Húúú, én az ilyet még sokkal jobban szeretem hidegen, mint melegen. Friss kenyérrel, katonázva, zöldséggel, vagy majonézzel. Nyamiiiiiiiiiiii! Ebben a melegben meg pláne!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretjük, minden ami fokhagyma jöhet

    VálaszTörlés
  5. Megsütöttem vasárnap a zöldséges fasírtodat, és mivel épp kirándultunk magunkkal is vittem. Falta a lánykám, a vega férjem is odavolt érte, ám Após az abszolút húsevő volt a legjobb:"Gabikám, ez Jó!"

    VálaszTörlés
  6. Fincsi lehet!:-)) Mi is napok óta bepácolt húst sütögetünk, ami gyorsan kész.Szerencsére a mindig más köret miatt azért változatos.:-))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, szinte érzem az ízét a számban! :)

    VálaszTörlés
  8. Húúú de jó ötletet adtál. Jövő hétvégére sokat és finomat kell készítenem, s micsoda előnye, hogy előre meg lehet csinálni. Kösziiiiii
    Jó pihenést és kevés szúnyogot nektek.

    VálaszTörlés