2009. október 8., csütörtök

Kókuszos kocka


Szülőfalumban nem múlhatott sátoros lagzi, családi összejövetel kókuszos kocka nélkül. Imádtuk. Aztán talán 20 év is eltelt, és eszembe se jutott megsütni. Kutakodtam egy jó recept után, több variációt is kipróbáltam, mire rátaláltam arra a "retro" ízre, amit kerestem. Azt mondhatom el erről a finomságról, hogy egyszerű, olcsó, kiadós. A megadott mennyiségből 30 db, kb 4X4-es kocka lesz, viszont a máz csak 25 kockához elég. Maradtak pucér darabok. Legközelebb arányos mértékben növelem a csokimáz hozzávalóit.

Alap tészta:

30 dkg liszt

20 dkg cukor

1 tojás

2 ek méz

3 dkg margarin

2 dl tej

1 tk sütőpor

1/2 tk szódabikarbóna

Csokimáz:

20 dkg ráma

20 dkg cukor

4 dkg kakaó

5 ek tej

1 csomag kókuszreszelék

A cukrot tojással, rámával habosra kavarjuk. Ezután hozzáadjuk a többi hozávalót is. Figyeljünk arra, hogy a sütőport és a szódát a lisztben keverjük el.

Előmelegített sütőben, 180 fokon megsütjük. Ez a mennyiség egy közepes tepsihez elég. Akkor lesz szép magas.

Míg sül, elkészítjük a mázat. Gőz fölött öszzeolvasztjuk az összes hozzávalót. Ennyi.

A megsült tésztát kockára vágjuk, beleforgatjuk a csokiba, majd a kókuszreszelékbe. Nem szabad sokáig a mázban tartani, mert elázik a tészta. Én húsvillára szúrom, úgy forgatom bele.

10 megjegyzés:

  1. A mamám sütött mindig,tesóm nagy kedvence.:-))
    Fincsinek néz ki!-))

    VálaszTörlés
  2. Nekunk is nagy kedvencunk!Ugy ahogy irtad olcso,kiados es meg jol is mutat.Hm, most nagyon megennek belole...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is nagyon sikeres süti, bár már nem is tudom mióta nem csináltam. Az én receptem kicsit gazdagabb, de lehet következő alkalommal ezt az olcsóbb fajtát próbálom ki.

    VálaszTörlés
  4. Karácsony nem múlhatott el nélküle :-) Imádom!

    A csokimázzal tényleg sakkozni kellett, hogy elég legyen :-)

    Most nagyon bedobnék 1-2 kockát!

    VálaszTörlés
  5. Így van, az én falusi rokonságomnál is alapsüti volt, lakodalomkor is:)
    Szoktam sütni én is, és sokáig kerestem a gyerekkori ízt,de azt hiszem azokat nem tudjuk reprodukálni,kellene hozzá a Nagyi is.

    VálaszTörlés
  6. Néhány napja jutott nekem is az eszembe ez a süti, mostanában ritkán sütöm. Mi vizes piskótából készítettük és rumos csokimázba forgattuk. :)

    VálaszTörlés
  7. Ez nálunk is nagy kedvenc. Csak én karobos mázba mártogatom.
    A tésztája meg vegyes liszt(teljes őrlésű+részben finom)

    VálaszTörlés
  8. Mi is szoktunk enni ilyent, tényleg finom. Szép lett nagyon!

    VálaszTörlés
  9. Elkészítettem!!!Szuper lett !!! jó a recept

    VálaszTörlés