2010. május 15., szombat

Kardinális szelet




Akkor érdemes hozzáfogni ehhez a sütihez, ha bővelkedünk tojásfehérjében. Feltétlenül szükségeltetik hozzá türelem, mert ha nem spéci a habzsákunk, mint az enyém, akkor valószínüleg könyékig habosak leszünk, mire a tepsibe varázsoljuk. Amire még figyelni érdemes, az a sütési idő. 18 percnél még nem tökéletes, 22 percnél pedig már szépen oda is égettem. Most csináltam először, de felveszem családi receptek közé, mert nagyon fincsi.

Hozzávalók:
8 tojásfehérje
18 dkg cukor
2 tojás
3 tojás sárgája
5 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
15 dkg baracklekvár

Elkészítés:
8 tojásfehérjéből és a 18 dkg cukorból kemény habot verünk.
A két egész tojást, a sárgákkal és a porcukorral szintén nagyon habosra kavarjuk, szinte fehéredésig, majd eldolgozzuk benne a lisztet. Így lesz egy fehér habunk és egy tál sárga.
Fektessünk a tepsire 2 db 15X40 centis sütőpapírt. A fehér masszát töltsük habzsákba és nyomjunk a papirokra 3-3 csíkot úgy, hogy köztük 1-1 ujjnyi távolság maradjon. Ezt töltsük ki sárga masszával. Tegyük 190 fokos sütőbe és kb 20 perc alatt süssük meg. Fejtsük le róla a papírt és az alsó felükkel, baracklekvárral ragasszuk őket egymáshoz. 2 ujjnyi vastagon szeleteljük fel.
Szitálhatunk rá porcukrot is.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Jó kis recept!:)

    VálaszTörlés
  2. Bizony finom is Mary! 10 vastag szelet lett, pillanat alatt eltünt a tálról.

    VálaszTörlés
  3. Ezzel egyszer próbálkoztam, és nem igazán sikerült. Most, hogy eszembe juttattad, talán megpróbálom mégegyszer.

    VálaszTörlés
  4. Ez az egyik kedvencem, de eddig csak cukikban ettem. Nagyon szépek lettek. Lehet hogy egyszer neki veselkedem .

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! És még sosem készítettem, ügyes vagy!:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, biztos finom is...
    55 gr liszt elég hozzá?
    Üdv. Kata

    VálaszTörlés
  7. Nagyon régóta szemezek a kardinálissal, még nem mertem megpróbálkozni vele, de a tiéd olyan szép, hogy szerintem erőt veszek magamon. :))

    VálaszTörlés
  8. Régóta várólistán van nálam is, naggyon guszta a Tiéd!:-))

    VálaszTörlés
  9. Kata!
    Elég a liszt, nem piskóta a sárga rész, inkább könnyű hab.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Mónika! Finom a sütid és nagyon tetszik a blogod.Ezentúl igyekszem látogatni a szuper receptjeidet. A neve is tetszik, mert én nagyon torkos egy nyanya vagyok. A kardinálissal én is megpróbálkozom! :-) Tücsi

    VálaszTörlés