2010. július 24., szombat

Erdély, te csodás!

Szeretem az aktív nyaralásokat a családdal. Boldogan szívom magamba a különböző kultúrákat, élvezem idegen tájak bebarangolását. Persze a láblógatós, pancsolós napokat sem vetem meg, de csak módjával, nem unásig. Márpedig Erdélyben egy pillanatra sem unatkoztunk. Hihetetlen szépségek tárultak elénk, egyik ámulatból a másikba estünk, a székely emberek vendégszeretete, kedvessége feledtette velünk a viszontagságos utazásunkat. A székelyudvarhelyi Romantika panzió volt ideiglenes otthonunk, szép , tiszta szállás, bőséges ellátás ( + 3 kg úszógumi formájában az amúgy sem darázs derekamon:))Kisregényt írhatnék erről a 4 napról, de nem akarok untatni senkit, így csak néhány kép kedvcsinálónak.

Csíksomlyó- Mária kegytemplom- nagyon megható volt.

Csíkszereda- Mikó vár - néprajzi múzeum, ahol 300 ft-ért precíz tárlatvezetést is kaptunk egy fiatalembertől.

A híres szent- Anna, vulkántó. Az odavezető út szó szerint göröngyös volt, de megérte.

Korond- az én nagy kedvencem, későbbi posztokban visszatérek még rá. Gazdagabb lettem néhány gyönyörű használati tárggyal.

Szováta- Medve-tó. Olyan sós a vize mint a tengernek. Nem tudtunk benne megfürödni, mert épp eleredt az eső.

Segesvár

A híres torma leves- füstölt csülökkel.

Ezenkívűl voltunk a parajdi sóbányában, én azt a mély túrát nem jó viseltem, fene se tudja mi okból.
És azok a gyönyörű hegyvonulatok........

1. Moni,hat itt jartatok nalunk,es en nem tudtam rola?:( A somlyoi templom kozeleben lakunk..de szerettem volna talalkozni veletek!!:( Azert orulok hogy tetszett es gazdagabbak lettetek!

2. Májusban voltam én is 4 napig Erdélyben, majd' 1000 db fényképpel és élménnyel, látnivalóval színültig telve jöttem haza :-)

Jó kis körutat tettetek :-) S szerintem nem untatnál senkit: tessék írni egy részletes útibeszámolót! Sok képpel :-)

Gyönyörűséges ország!

3. Gyönyörű utakon jártatok! Picit irigyellek, mert én még nem jártam ott!

4. Szia! Mindig felkapom a fejemet, ha Erdélyről olvasok valakinél. (És persze, pityergek is.:P) Pedig én itt lakom, a csoda közepén, és a hétköznapok, bizony, nem mindig csodásak.:P
    A szovátai strandos kép még inkább megdobogtatta a szívem, két hét múlva éppen oda készülünk pár napra. (Közel van hozzánk, de idén éppen azért választottuk, hogy ne kelljen messze menni.)
    Örlök, hoyg tetszett, és én is szívesen olvasnék egy hosszabb útibeszámolót!:)

5. Én is szeretnék egyszer eljutni Erdélybe. Mindenhol hallom, hogy milyen szép. Talán jövőre, remélem.... Kár hogy csak ilyen rövidre fogtad a beszámolót, szívesen olvastam volna még róla...:-)

6. Edo! Sajnos nem tudtuk előre a napi programot. Jó lett volna találkozni. De lesz legközelebb!
    Viki, Edith! Tényleg csodás élmény volt, egyszerre volt öröm és bánat a szívemben, feltöltődtem. Hamarosan visszamegyünk, mert kimaradt 3-4 napnyi látnivaló.
    Mary! Mesés volt!

7. Sütis néne! Augusztusban megpróbálok kicsit bővebben beszámolni.:))

8. Móni,a képek nagyon szépek, de valóban írhatnál részletesen!Légysziiiiiiiii!! Nagyon élvezetes volna sokunknak!!
    A lenti brownie a fagyival-na, abból meg kérnék szépen:)))

9. Én Szatmárnémetiből származom, és nagyon örülök hogy jól éreztétek magatokat Erdélyben. Nem akarok senkit megbántani, de ott az "utolsóból" is megkínálják a vendéget, ami az anyaországbeliekre nem túl jellemző.

10. Látom erre jártatok! És örülök, hogy tetszett!

11. csak egy baj van, hogy Segesvárról nem az a kép került fel ami kellett volna, ez egy újkori ortodox templom ami kb 15 éve épült.Segesvárnak van szebb arca is.