2011. június 27., hétfő

Meggyes pite




















A munkahelyre menet-jövet van egy kis cukrászda. A pitékben nagyon jó elsősorban. A meggyes az én kedvencem. Mindig törtem a fejem, hogyan tudnék én is olyan krémes meggytölteléket alkotni. Ma sikerült számomra a tökéletes meggyes töltelék.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
1 ráma
csipet só
fél sütőpor
3 evőkanál cukor
2 tojás
fél dl tej
A töltelékhez:
1 kg meggy
3 evőkanál búzadara
15 dkg cukor
1 főzős vaníliás pudingpor
Elkészítés:
A lisztet elkeverjük a sütőporral, sóval, cukorral, majd összegyúrjuk a rámával, tojásokkal, tejjel. Rugalmas tésztát kapunk, amit kész részre osztunk.
A töltelékhez kimagozzuk a meggyet, majd a cukorral együtt botmixerrel pépesítjük. Nem kell egészen homogénre. Szinte folyékonnyá válik így a meggy. Beletesszük a búzadarát, kicsit hagyjuk állni, majd feltesszük főni. Közben pici vízzel simára keverjük a pudingport és a meggypüréhez adjuk. Sűrűre főzzük és kihűtjük.
A tészta egyik felét kinyújtjuk, belesimítjuk egy közepes tepsibe, rákanalazzuk a tölteléket és a tészta másik kinyújtott felével betakarjuk. Villával megszurkáljuk és felvert tojással megkenjük. 180 fokos sütőben fél órát sütjük.

10 megjegyzés:

  1. Komolyan összefutott a nyál a számban. Annyira gusztusos és biztos nagyon fincsi is. El is viszem a receptjét, bár már az én meggyeim a fagyasztóban vannak :)
    Viki

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, én is szeretem a meggyes sütiket!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép, és nagyon finom is, mi is imádjuk a meggyes sütit!

    VálaszTörlés
  4. Remek darab, nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia!Játékra hívlak!Nézz be hozzám!
    A Pite valami isteni!:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, szeretem én is!

    VálaszTörlés
  7. Szia!Vár rád egy díj a mai bejegyzésem végén!:)

    VálaszTörlés