2011. június 20., hétfő

Bólyi túrós lepény barackkal




















Hívhatjuk dobálós túrósnak is, esetleg lusta asszony rétesének, egy a lényeg, rendkívül egyszerű elkészíteni, nem kell gyúrni sőt még keverni sem a tésztát. Csak úgy beleszórni mindent egymás után a tepsibe. Többféle recept létezik, hasonló végeredménnyel. 
Hozzávalók egy közepes méretű tepsihez ( kb 20X30 )
25 dkg rétesliszt
15 dkg sima liszt
10 dk porcukor
1 sütőpor
1/2 kg túró
15 dkg cukor
1 tejföl
ízlés szerint citromhéj, mazsola
nálam most 5 szem őszibarack 
5 dkg ráma 
3 tojás
4 dl tej
Elkészítés:
A réteslisztet, sima lisztet, porcukrot és a sütőport elvegyítem és két részre osztom. Egy kivajazott tepsi aljára szórom az egyik rész lisztes keveréket. Erre egyenletesen elterítem a cukros túrót, majd rászórom az apróra vágott barackot és szétkenegetem rajta a tejfölt. Ezután a másik rész lisztes keverékkel beborítom, rácsipkedem az 5 dkg rámát  és ráöntöm a 4 dl tejben elhabart tojásokat. Egy villával jól megszurkálom több helyen is, egészen az aljáig, hogy a tej le tudjon csorogni. 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Nekem kb 40 perc volt, de figyelni kell.

7 megjegyzés:

  1. Hú Mónika ez nagyon tetszik,finom is lehet,és nagyon egyszerű.

    VálaszTörlés
  2. Bizony egyszerű és nagyon finom!

    VálaszTörlés
  3. Én, lusta asszony réteseként ismerem...Nagyon finom sütemény!!! Guszta!

    VálaszTörlés
  4. Mónika, nagyon gusztusos én még barackkal nem sütöttem... jó ötlet!

    VálaszTörlés