2011. augusztus 12., péntek

Vargabéles





















A vargabéles egy nagyon egyszerűen elkészíthető és szerintem elronthatatlan édesség. Tartalmas levesek után tökéletes második fogás. 
Hozzávalók egy kb. 20X20cm-es tepsihez: 
10 dkg cérnametélt kifőzve
25 dkg túró
10 dkg porcukor
5 dkg vaj
1 vaníliás cukor
citromhéj
3 tojás
3 réteslap
Elkészítés:
A réteslapokat elfelezem, mert kis tepsiben készítem. Így 6 db lapom lesz. A kivajazott tepsi aljára lerakok 3 réteslapot, úgy hogy a lapok között is átkenegetem olajos ecsettel. Ezután elkészítem a tölteléket. A vajat kikeverem a porcukorral, a vaníliával és a 3 tojás sárgájával. Ebbe a keverékbe öntöm a túrót és a kifőtt cérnametéltet. Citromhéjat reszelek bele majd a tojások felvert fehérjét. Az egészet beleöntöm a tepsibe a réteslapokra és befedem a maradék 3 lappal. Betolom a 180 fokra előmelegített sütőbe és 25 perc alatt készre sütöm. Tálalhatjuk különféle gyümölcs öntetekkel vagy szimplán lekvárral, de porcukorral meghintve is nagyon finom.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet és könnyű recept! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, főleg az a ropogós réteg ott a tetején. :)))

    VálaszTörlés
  3. Imádom, de száz éve nem ettem. Most nagyon megkívántam

    VálaszTörlés
  4. Én is kérnék egy nagy szeletet, pedig a minap sütöttem hamis vargabélest :) Nem lehet megunni!

    VálaszTörlés