2009. május 8., péntek

Diós-fahéjas-csokis csiga


Az úgy volt, hogy tegnap fogorvostól hazafelé a család fellázadt a mostanság gyakori szendvics-tízórai ellen. S valóban, több mint 2 hete nem sütöttem semmi fincsiséget számukra. Az is igaz, hogy túrós batyut akartak, én viszont nem akartam mégegyszer elmenni a boltba, így abból dolgoztam, ami otthon volt. Bele is raktam ám minden földi finomságot kárpótlásul. A csigák egyik fele fahéjas-csokilencsés, míg a másik diós-csokilencsés lett. A tésztába most került egy kis kefír is, hihetetlenül könnyű lett.

Hozzávalók:

55 dkg liszt

2 dl tej

2 tojás

fél pohár kefír

csipet só

8 dkg cukor

5 dkg olvasztott ráma

2,5 dkg élesztő.

Viszonylag lágy, de jól formázható tésztánkat-amit előzőleg bedagasztottunk, majd megkelesztettük- kinyújtjuk ujjnyi vastagra, megkenjük olvasztott rámával, tetszés szerint töltjük és két oldalról a közepéig felcsavarjuk. 2 ujjnyi vastag szeleteket vágunk belőle, tepsire fektetjük, kelesztjük kicsit és mehet sülni 180 fokra.

Én most éjszaka kelesztettem, a kész megformázott csigák a hűtőben csücsültek és reggel tettem be sülni őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése