2009. május 24., vasárnap

Ricottás epertorta




Kezdő háziasszony koromban csak gyümölcstortát tudtam sütni, de azt nagyon profi módon. Jelzem, akkoriban lett ez amolyan "divatsüti". Hát én aztán sütöttem, ha kellett, ha nem. Bizony rá is untunk rendesen, de úgy ám, hogy hosszú évekig nem készült nálunk és senki sem hiányolta. Hazafelé autóztunk a telekről, gyorsan végigpörgettem a fejemben a hűtő tartalmát. Egy fél kiló eper várta jó sorsát, mi pedig édességet kívántunk. Rögtön eszembe is jutott a gyümölcstorta, de nem a klasszikus, pudingosat szerettem volna elkészíteni. Valami különlegesebb krémmel akartam tölteni. Mivel tejen és margarinon kívűl mást nem találtam, elrobogtam kedvenc élelmiszerüzletembe. Rögtön első ötletként a mascarpone ugrott be, de így nagyon a hó végén én bizony nem akarództam 525 ft-ot egy kis dobozért kifizetni. Kb feléért vettem ricottát, tejszínt és ebből készült a krém. Jelentem nagyon finom, könnyű, légies.
A piskóta alap 4 tojásból készült és kakaós.
A krém: 25 dkg ricotta, 2 dl tejszínnel, 8 dkg porcukorral felverve. ( én tettem bele némi zselatint is.)
Tetejére: eper és gyümölcskocsonya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése