2009. április 5., vasárnap

Krémes kókuszkocka


Egy rendes háztartásban vasárnap illik süteményt sütni a családnak. Nekem, mint egykori falusi "lánynak" pedig egyenesen kötelező a húsleves, főtt hús, rántott hús után desszertet rakni az asztalra. Őszintén szólva én sokszor fittyet hányok ám a hagyományokra, egyrészt mert krónikus időhiányban szenvedek, másrészt a súlyunknak nem tesz jót a sütizabálás, harmadrészt ha jó idő van nem szeretek hosszasan a konyhában időzni. De történt tegnap, hogy úgy rohant rám a vágy valami diós finomság iránt, hogy egyből tanácsot kértem ám Limaránktól, mi légyen az amit én megsütök ma. Kapva kaptam az ötletén és megnyugodva tértem pihenni. S hogy mégis hogy került ma az asztalra kókuszos krémes? A családom egyetlen tagja sem mutatott hajlandóságot a diótörés iránt. Így kamra és a hűtőszekrény lehetőségeit kihasználva, varázspálcámat megrázva a diós rácsos pite átlényegült kókuszos kockává.

Hozzávalók :

30 dkg liszt

15 dkg ráma

15 dkg porcukor

2 ek kakaó

1 tojás

1/2 sütőpor

2-3 ek tej

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, ha kell még teszünk hozzá tejet, két lapot nyújtunk belőle. Az egyik lapot kizsírozott tepsibe terítjük és ráöntjük a következő keveréket:

6 tojásfehérje habbá verve

20 dkg porcukor

20 dkg kókuszreszelék

Majd befedjük a másik lappal és 20-25 perc alatt megsütjük kb 180 fokon.

Krém:

6 tojás sárgája

3 ek liszt

3 dl tej

3 cs vaníliás cukor

1 ráma

25 dkg porcukor

A tojássárgájákból,lisztből, tejből sűrű krémet főzünk, kihűtjük majd hozzáadjuk a rámából és porcukorból kavart krémet. Az egészet a tészta tetejére halmozzuk és csokit reszelünk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése