2009. július 16., csütörtök

Házi sárgabarack lekvár


Kegyetlen dolog a lekvárfőzés. Én mondom. Főleg ilyen kánikulában. Tulajdonképpen az egész napomat a konyhában töltöttem, percekre hagytam csak ott a lekváromat, aztán rohantam kavarni. 2 alkalommal hosszabb időre távoztam, ( teregetés ürügyén) mire beértem, már le is kapta az alját. Gyorsan mentettem, szerencsére sikeresen.Alig vártam már hogy a végére érjek, de komolyan. Akkor jött csak a meglepetés. A finisben pff..., pff..., pff...Köpködött ám, de rendesen. Nemcsak engem terített be, de a körülöttem 1 méteres körzetben mindent. 4 órás főzés után aztán csoda finom lekvár kerekedett. Az az igazi, anyuféle házi. Megérte. Kavargatás közben volt időm eltűnődni néhány dolgon:


  • a ráfordított munka nincs arányban a kész termék mennyiségével. ( hihetetlen, hogy a rengetegnek tűnő barackból 6 liter lekvár lett)

  • Mivel lehet kiszedni a ruhából a barack foltokat? ( ecetes olló?)

  • Mi lesz a fán virító barackok sorsa?

  • Nem lett volna egyszerűbb zselésítővel csinálni? ( tavalyelőtt azzal csináltam, meg sem közelítette ezt a minőséget.)

Elkészítés:


A sárgabarackot kimagvaljuk, majd ha akarjuk lehéjazzuk. ( forró vízbe mártva ez egészen egyszerű). Én egy kicsit kézzel összetrancsíroztam az egészet, majd feltettem főni. Kb 10 kiló barack volt, ezt sűrű kavargatások közepette 3 órán át főztem. Akkor hozzátettem 1,5 kg cukrot és azzal még negyed óráig főztem. Utána forrón üvegekbe tettem, majd plédbe csavarva dunsztoltam. ( Még most is ott van.) Aztán a maradékot kinyalakodtam és hozzáláttam a romok eltakarításához.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a lekvárod, ilyen hőségben nem irigyellek.

    VálaszTörlés
  2. Hááát, dolgoztál eleget, Te szegény, akkor ma Neked sem kell altató ... :))
    Viszont gyönyörű lett a lekvár!
    A barackfoltot, ha még azelőtt bekened citromlével,mielőtt víz éri, akkor kijön a folt. Ha már víz érte,akkor lehet próbálkozni Vanish-sel, de az eredmény nem biztos. :)))

    VálaszTörlés
  3. Szegény te, de biztos megéri!
    Én tegnap vettem barackot, 3kg-ot tisztán dzsemnek szánok belőle, de nem főztem be most, leturmixoltam(mert így helytakarékos), és betettem a fagyóba. Majd ha jobb lesz az idő kiveszem és megfőzöm. Máskor is csináltam ilyen huncutságot, nem árt a lekvárnak.

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog RSS-ét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  5. ügyes és minden elismerésem, én ezt a meggyel játszottam el, de a vége az volt, hogy megérte:) lehet én is tele köpködtetem a konyhát:)

    VálaszTörlés